Amsterdam 16 juli 2021

Voor velen Nederlanders is de zomervakantie afgelopen week begonnen in Noord en Midden Nederland. Door de overvloedige regenval in delen van Limburg, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland valt de vakantie voor reizigers naar dit gebied letterlijk in het water. Ook treft dit onze klanten woonachtig in de getroffen gebieden die nog op reis zijn of willen gaan. Waar moeten onze klanten rekening mee houden in deze situatie. Hieronder een overzicht van de belangrijkste zaken waar zij op moeten letten als zij een reis- en/of annuleringsverzekering bij ons hebben:

Neem geen risico

Als basisregel geldt om geen onnodige risico´s te nemen en ga alleen op reis als de klant zeker weet als hun woonadres, bestemming of de route er naar toe veilig is. Luister daarom voor vertrek en tijdens het verblijf goed naar de adviezen van de lokale autoriteiten en de adviezen van de reisaanbieder. Mocht men nog niet vertrokken zijn, neem dan vooraf contact op met de reisorganisatie waar is geboekt.

De kaders bij een annuleringsverzekering

In het getroffen gebied zijn enkele accommodaties beschadigd of momenteel niet bereikbaar. Vele aanbieders van accommodaties hebben voor dergelijke calamiteiten een speciale regeling. Informeer daarom eerst bij de accommodatie of reisorganisatie over een eventuele vergoeding of een alternatief beschikbaar heeft. Mochten zij geen mogelijkheid hebben, dan worden de annuleringskosten vergoed door ons. Deze kosten vergoeden wij ook als het vervoersmiddel waarmee men op reis zou gaan beschadigd is door het wateroverlast en niet tijdig kan worden gerepareerd. De annuleringskosten worden niet vergoed indien de wegen naar de accommodatie zijn afgesloten.

De kaders bij een reis- en annuleringsverzekering

Indien onze klanten naast een annuleringsverzekering ook een reisverzekering hebben, dan vergoeden we ook eventuele kosten wanneer onze klanten terug moet keren omdat hun woning is getroffen door het wateroverlast. Tevens hebben onze klanten recht op een vergoeding voor niet genoten vakantiedagen.

De kaders bij een reisverzekering

Wanneer de auto van onze klant is beschadigd door de overstroming en niet meer verder kan rijden en de klant heeft zich via de module SOS autohulp verzekerd, dan heeft de reiziger recht op een vervangende auto. Als onze klant de beschikking heeft over een bagagedekking, dan is de bagage en /of zijn de tentspullen verzekerd indien deze beschadigd zijn. Wanneer onze klanten langer op locatie moeten blijven vanwege de overstroming en nu extra reis- en verblijfskosten hebben of extra kosten moeten maken om thuis te komen, worden deze ook vergoed.

Neem in het geval van schade aan de auto, de bagage of de tentspullen contact op met onze alarmcentrale en check de polisvoorwaarden over de hoogte van onze vergoedingen.