Klanten van Revolut met een Premium- of Metalrekening genieten van de voordelen van de reisverzekeringen van Allianz Partners

Revolut, de wereldwijde financiële super-app met meer dan 18 miljoen klanten over de hele wereld, heeft Allianz Partners, een toonaangevend bedrijf in B2B2C-verzekeringen en -bijstandsdiensten, aangesteld als haar nieuwe wereldwijde aanbieder van reisverzekeringen. Vanaf april 2022 zal Allianz Partners zijn uitgebreide reisverzekeringsdiensten aanbieden aan klanten van Revolut die een Premium- of Metalrekening hebben. In eerste instantie zal dit zijn in 31 markten in de Europese Economische Ruimte en het Verenigd Koninkrijk.

Parijs/Londen, 4 april 2022

Nieuwe en bestaande klanten met een Premium- of Metalrekening hebben rechtstreeks toegang tot een reeks reisverzekeringsvoordelen in de Revolut-app. Het reisverzekeringspakket van Revolut is een nieuw voorbeeld van de voortdurende inspanningen van het fintechbedrijf om aan de behoeften van hun klanten te voldoen en deze te ondersteunen. Dit geldt zelfs als deze behoeften in de loop van de tijd veranderen. Dankzij de nieuwe samenwerking met Allianz Partners zijn verzekerde klanten nu gedekt voor het annuleren of vervroegd afbreken van hun reis in het geval van pandemische en epidemische ziekten, waaronder Covid-19.

Het verzekeringspakket van Allianz Partners omvat ook de voordelen waar Revolut-klanten de afgelopen jaren van hebben genoten, zoals bescherming voor medische kosten in het buitenland, annulering van een reis, onderbreken van een reis, verloren of vertraagde bagage en wintersportdekking. Klanten profiteren ook van een 24/7 hotline voor medische hulp en een reeks van extra voordelen van Allianz Partners. Het Premiumabonnement biedt nu dekking voor kinderen of personen tot 17 jaar en Metal biedt uitgebreide dekking voor aansprakelijkheid tijdens de reis en eigen risico voor autohuur.

Balazs Gati, Global Head of Insurance bij Revolut, zegt: “Het aanbieden van een reisverzekering door Allianz Partners zal het vertrouwen van Revolut-klanten een flinke boost geven. Onze financiële super-app biedt een breed scala aan innovatieve in-app-diensten naast de diensten die te maken hebben met bankieren en financiën, waarbij verzekeringen een waardevolle troef zijn in ons productportfolio.

Revolut en Allianz Partners hebben dezelfde missie: de gezondheid en het welzijn van klanten verzekeren wanneer ze reizen, aangezien toegang tot en kosten voor gezondheidszorg geen beperking mogen zijn bij het krijgen van de medische ondersteuning die ze nodig hebben. Met deze samenwerking krijgen klanten van Revolut een breder verzekeringsplan met extra bescherming, samen met alle geweldige functies waar ze van zijn gaan houden.”

Genoveva Perez Lijo, Head of Global Client Segments bij Allianz Partners, zegt: “Allianz Partners is er trots op om Revolut en haar klanten te ondersteunen met uitgebreide reisverzekeringsdiensten en uitgebreide dekking voor gemoedsrust en gemak.

Dit partnerschap getuigt van onze sterke capaciteiten om een wereldwijd verzekeringsprogramma te ontwikkelen dat tal van landen dekt met hetzelfde niveau van bescherming en kwaliteit van dienstverlening. We zetten ons in om onze fintech- en digitale bankpartners te begeleiden met innovatieve verzekeringsoplossingen die hightech combineren met de menselijke maat en deze deal met Revolut verstevigd echt onze positie als voorkeurspartner voor nieuwe banken en fintechs.”

Meer informatie over de reisverzekeringsdiensten van Allianz Partners die worden aangeboden in de Premium- en Metalabonnementen, inclusief de volledige voorwaarden en uitsluitingen, vindt u hier: Revolut Paid Plans