Amsterdam, 24 februari 2022
Allianz Partners en Lynk & Co werken samen om een mobiliteitsverzekering te bieden aan maandelijkse leden in meerdere delen van Europa

Amsterdam, 24 Februari 2022 - Allianz Partners, wereldleider in B2B2C assistance en verzekeringen, presenteert zich met trots als de strategische partner van Lynk & Co voor hun maandelijkse autolidmaatschap en deelconcept in Europa. Het partnerschap kwam tot stand in samenwerking met Marsh, wereldleider op het gebied van verzekeringsmakelaars en risicoadviseurs, om  de juiste verzekeringsoplossing te vinden om een uitstekende klantenervaring te garanderen. Het feit dat de verzekering al in het lidmaatschap is inbegrepen, biedt klanten gemoedsrust tegen transparante kosten.

Lynk & Co is een wereldwijd mobiliteitsmerk met een gedurfde missie om een revolutie teweeg te brengen in de auto-industrie met een eenvoudig aanbod dat nieuwe normen stelt voor probleemloze en flexibele toegang tot mobiliteit. Het doel is minder auto's vaker te gebruiken. Het eerste 01-model werd in april 2021 aan klanten geleverd en Lynk & Co heeft nu 7 clubs en meer dan 70.000 leden in heel Europa.

Allianz Partners biedt pan-Europese uitgebreide motorrijtuigenverzekering en persoonlijke ongevallenverzekering aan Lynk & Co's maandelijkse leden en voor B2B en wagenparken in bijna alle Europese markten waar Lynk & Co zijn concept heeft gelanceerd, zoals Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje.

“We zijn er trots op Lynk & Co's nieuwe lidmaatschapsgerichte benadering van mobiliteit te ondersteunen en zijn verheugd om hun favoriete verzekeringspartner in heel Europa te zijn door onze oplossingen in de verschillende lidmaatschapsopties in te bedden. Hoewel we al een vertrouwde en innovatieve partner zijn van traditionele OEM's en nieuwe mobiliteitsaanbieders, toont het partnerschap met Lynk & Co een nieuwe belangrijke stap in onze strategie om de nieuwe mobiliteitstrends mogelijk te maken en te ondersteunen, gericht op digitale innovaties, eenvoud en duurzaamheid,” zegt Jean-Marc Pailhol, Chief Officer Global Strategic Partnerships en Board Member bij Allianz Partners

Alain Visser, CEO bij Lynk & Co, zegt: “Lynk & Co bestaat om van begin tot eind een echt probleemloze mobiliteitservaring te bieden en onze samenwerking met Allianz, die alle verzekeringselementen voor onze mobiliteitsoplossing en deelfunctionaliteit dekt, zal comfort en gemoedsrust bieden aan alle Lynk & Co-leden die gebruikmaken van een 01. Dit is weer een gedurfde stap in de manier waarop we innovatieve, flexibele en probleemloze oplossingen blijven bieden aan alle Lynk & Co-leden die onze 01 in heel Europa gebruiken.”