• Tomas Kunzmann, voormalig CEO van Mobility & Assistance en Board Member van Allianz Partners, is benoemd tot CEO van Allianz Partners, en volgt Sirma Boshnakova op.

• Laurent Floquet volgt Tomas Kunzmann op als CEO van Mobility & Assistance en Board Member van Allianz Partners.

Amsterdam, 20 september 2022

Allianz Partners, wereldleider in verzekeringen en hulpverlening in de B2B2C-branche kondigt twee belangrijke veranderingen aan in het leiderschap van zijn Board of Management.

Tomas Kunzmann is per 1 juli 2022 benoemt tot CEO van Allianz Partners. Tomas neemt het over van Sirma Boshnakova, die eerder dit jaar werd benoemd tot Board Member van Allianz SE.

Tomas kwam bij de Allianz Group in 2009, en heeft meerdere functies bekleed binnen Allianz Private Krankenversicherung (APKV), waaronder Head of Health Underwriting. In 2013 kwam hij bij de Duitse salesorganisatie van Allianz (ABV) als Salesmanager, waarna hij de verantwoordelijkheid op zich nam voor de regionale branchekantoren in Ingolstadt en later Kempten. In 2017 kwam Tomas bij Allianz SE als Executive Assistant van de CEO, Oliver Bäte. Daarna had hij de rol van Interim Head van het kantoor van de CEO. Vanaf 2020 leidde Tomas de tak van Mobility & Assistance van Allianz Partners als CEO en Board Member.

Per 1 september 2022 is Laurent Floquet benoemd tot CEO van Mobility & Assistance en Board Member van Allianz Partners, en volgt Tomas Kunzmann op in deze rol. Laurent kwam bij de Allianz Group in 2014 als Head of Business Development voor Allianz Technology. In 2016 verhuisde hij naar Allianz Partners, waar hij Global Chief Sales Officer was voor de hulpverleningstak, waarna hij Regional CEO werd voor de Noord-, Midden- en Oost-Europese markten. Hij werd in januari 2022 benoemd tot Chief Transformation Officer en Board Member voor Allianz Partners, waarmee hij de wereldwijde activiteiten voor de grote veranderingen binnen Allianz Partners stuurde. Laurent startte zijn carièrre bij Accenture, waar hij belangrijke veranderingsprogramma’s voor verzekeringsbedrijven leverde.
-

Sirma Boshnakova, Board Member of Allianz SE, zegt: “Ik ben blij dat Tomas de rol van CEO bij Allianz Partners overneemt. Gezien zijn ervaring bij Allianz Partners, zal hij zorgen voor continuïteit van het bedrijf, hands-on marktkennis, en een sterke staat van dienst in samenwerking en uitvoering van de rol. He zit in een heldere positie om dit moment te versnellen waar we nu zijn aanbeland met Allianz Partners in het leveren van excellence eenvoud op schaal. Allemaal voor het voordeel van onze klanten. Ik wens hem veel succes in zijn nieuwe rol.”

Tomas Kunzmann, zojusit benoemde CEO van Allianz Partners, zegt: “Na twee jaar de tak van Mobility & Assistance te hebben geleid, ben ik trots en vereerd om de teugels in handen te nemen voor Allianz Partners, en het bedrijf te leiden naar de toekomst. Niet alleen als de wereldleider in verzekeringen en hulpverlening die het vandaag is, maar ook als degene die wereldwijd de beste klantervaring biedt. Onze focus blijft liggen op het stimuleren van groei, door onze kernactiviteiten te versterken en door het bouwen van nieuwe businessmodellen en ecosysteem platformen.

Laurent is een ervaren leider die een uitstekende staat van dienst in het stimuleren van groei in de hulpverleningstak combineert met sterke vaardigheden bij grote veranderingen. Hij is belangrijk geweest voor onze transformatie in de afgelopen maanden en ik weet dat hij de juiste persoon is om de tak van Mobility en Assistance een boost te geven en de juiste kansen te grijpen in de toekomst.”