Aer Lingus and Allianz Partners extend long-term partnership across Europe and USA

Allianz Partners kondigt de lancering aan van de allyz mobiele app, jouw digitale reisgenoot

Allianz Partners begrijpt dat het in de huidige markt niet alleen gaat om reisverzekeringen, maar om de algehele ervaring om met een gerust hart op reis te gaan. Allyz biedt gebruikers een alles-in-één ervaring met advies en inspiratie voorafgaand aan de reis, samen met een eenvoudige plek om alle reisdocumenten op te slaan en toegang tot informatie over lokale diensten tijdens de reis.

Over de lancering zei Tomas Kunzmann, Chief Executive Officer van Allianz Partners: "Reizigers willen vandaag de dag meer dan alleen de financiële bescherming die een verzekering biedt. Ze verwachten onbezorgd op reis te kunnen, met bescherming en services die verder gaan dan de traditionele verzekeringsdekking. Dat is precies wat we hebben gecombineerd in allyz. Het is een sprong naar een toekomst waarin verzekeringen echt geïntegreerd zijn in het dagelijks leven van onze klanten via onze geavanceerde digitale platforms."

Met een gerust hart op reis
Klanten met een reisverzekering van Allianz Partners kunnen allyz downloaden op hun mobiele telefoon. Daarmee krijgen ze toegang tot unieke voordelen wanneer dat nodig is, altijd en overal. Denk hierbij aan toegang tot luchthavenlounges, actuele vluchtinformatie, het afhandelen van claims, gezondheidsinformatie en toegang tot Doctor Chat. Hierbij wordt samengewerkt met Amadeus Hey!, het serviceplatform voor reizigers van Amadeus. Klanten kunnen ook push-berichten ontvangen over de actuele situatie op hun bestemming, bijvoorbeeld in geval van bosbranden of een overstroming. Iedereen kan de app gratis downloaden en gebruiken, maar sommige services zijn alleen beschikbaar voor klanten die een verzekering hebben bij Allianz Partners. Via hun polisnummer hebben zij toegang tot alle diensten en informatie.

Ook digitaal goed beschermd
Een ander onderdeel binnen allyz is Cyber Care, waarmee klanten worden beschermd tegen cyber crime, zoals oplichting en inbreuken op de gegevensbeveiliging.  Klanten van allyz profiteren van 6 maanden gratis toegang tot allyz cyberzorg, een steeds veranderende digitale oplossing die is ontworpen om fysiek welzijn aan te vullen met digitale beveiliging en bescherming. Van preventietools tot hulp bij herstel en verzekeringsdekking in het geval van een cyberrisico, deze app is erop gericht het digitale leven zorgeloos te maken.

Een strategische focus op de beste digitale oplossingen
De technische ontwikkeling, inclusief ultramodern UI- en UX-ontwerp, werd aangestuurd door Simplesurance. Het in Berlijn gevestigde Simplesurance, dat in 2022 door Allianz werd overgenomen, levert toonaangevende technologie voor geïntegreerde verzekeringen, een kernelement als het gaat om het aanbieden van niet alleen polissen, maar ook comfort en gemak aan klanten.

Allyz biedt zakelijke partners de mogelijkheid om hun aanbod aan hun klanten te verbeteren met een verbeterde reeks producten en diensten die ze kunnen integreren in hun bestaande digitale systemen, hetzij onder het vertrouwde Allianz merk of onder een white label.

Tomas Kunzmann concludeert: "Onze allyz-oplossing is echt de eerste in zijn soort en biedt een totaalpakket aan diensten. We zijn ervan overtuigd dat de lancering van deze oplossing onze partners in staat zal stellen om hun klantrelaties te versterken en te verdiepen. Met deze best-in-class digitale oplossing kunnen klanten de controle nemen over hun reiservaring en genieten van een gerust hart en van de wetenschap dat Allianz Partners altijd klaar staat om te helpen: Slechts één klik verwijderd."

De mobiele app allyz is beschikbaar in Duitsland, Frankrijk en Nederland. Er zijn plannen voor een uitrol naar de VS en Italië in het eerste kwartaal van 2024, waarna de app beschikbaar komt voor iedereen. De websiteversie van het platform, met dezelfde functies, is ook beschikbaar in de genoemde markten, maar ook in Spanje en Italië.

De app kan worden gedownload voor android en in de app store. Of ga naar de website: https://nl.allyz.com/