Iberia verlengt langdurige samenwerking met Allianz Partners als wereldwijde aanbieder van verzekeringen tot december 2025

Allianz Partners, een wereldleider in B2B2C verzekeringen en mobiliteitsoplossingen, en Iberia, de grootste luchtvaartmaatschappij van Spanje, verlengen hun bestaande partnership met 3 jaar in 13 landen wereldwijd.

Iberia's klanten in dertien Europese markten1 zullen reisverzekeringen aangeboden krijgen. Verzekeringen voor inwoners van andere landen, waaronder in Latijns-Amerika, zullen binnenkort worden aangeboden, in 2023. Voorbeelden van de dekkingen die zijn inbegrepen zijn voor reisannulering, reisvertraging, gemiste aansluitingen, medische kosten in het buitenland en voor bagage.

In sommige langen kunnen verzekerde klanten ook profiteren van teleconsultatie. Ook zijn ze beschermd tegen Covid-gerelateerde kosten tijdens een reis, inclusief dekking voor medische noodgevallen, verplichte persoonlijke quarantaine en denied boarding. Voor extra gemak biedt Allianz Partners alarmcentrale die 24/7 beschikbaar is voor hulpverlening tijdens de reis en een conciërgeservice voor klanten.

De reisverzekeringsproducten en -diensten worden geleverd wanneer klanten van Iberia hun vliegticket boeken op de website van Iberia, in de mobiele app of via een callcenter van Iberia en worden geleverd door Allianz Partners.